Přiznejte se, že stejně jako my občas vybíráte zboží podle toho, jaký má obal, podle obsahu etikety, podle barev, tvarů či symbolů? Jestli jste alespoň někdy dali na takzvaný první dojem, víte, jak mocný efekt může taková etiketa na produktu mít. A u vín to platí dvojnásob.
Naše vína bývala v tomhle ohledu trochu konzervativní. Sázeli jsme na tradici a na příslušnost k místu, kde se naše vína rodí. Proto na etiketách dominovaly staré fresky znázorňující slavné kutnohorské památky, především pak chrám svaté Barbory, pod kterým se nachází jedna z našich nejmalebnějších vinic.
Čas je ale neúprosný a co se líbilo kdysi, už nemusí platit. Navíc platí, že i ty nejkrásnější obrázky se jednou omrzí. Proto se tolik světových značek snaží o takzvanou nadčasovost. Být vždycky in, nikdy nevyjít z módy, líbit se dědečkům i vnoučkům. Jenže bacha, vnoučkové nesmějí pít víno!
A tak jsme se i my vydali na nelehkou cestu odborně zvanou redesign. To znamená, že vezmete všechno, co bylo ve staré grafice a původních etiketách dobré a krásné a to použijete i na těch nových. Ale pozor, nestačí jen něco vzít a použít. Cesta k novému vizuálnímu stylu není o vykrádání sebe sama!
Naše nové etikety jsou podle mnohých z vás překvapivé. My si ale myslíme, že jsou prostě jen víc vypovídající, že jsou víc o nás, že jdou trochu víc do hloubky. Dominantní grafický symbol je vším, čím může být: modernizující zkratkou příběhu o třech vršcích, které chrání Kutnou Hory, symbolem chrámu svaté Barbory a hlavně dlouholetou součástí našeho firemního loga.
- Barva tohoto dominantního symbolu prozrazuje, jestli je víno v lahvi červené, či bílé.
- Papír, který jsme použili, je symbolem přirozenosti, ekologie a udržitelnosti.
- A čtyři piktogramy, ty prozrazují, že naše vína jsou přírodní, že vznikají pod biodynamickou certifikací, že jsou pěstována a vyráběna v bio kvalitě a že naše podnikání i soužití s okolím je udržitelné.
Celkově prý nové etikety působí nadčasově, elegantně a mladistvě. Prostě jako my, vinaři z Kutné Hory!